אפוטרופסות ויפוי כח מתמשך

אפוטרופסות ויפוי כח מתמשך

אפוטרופסות הוא עקרון בו אדם או תאגיד ממונה כמקבל ההחלטות על גופו ו/או רכושו של אדם אחר, שנמצא לא כשיר לקבל החלטות לבדו ולדאוג לענייניו, המטרה היא להעניק לאדם כזה הגנה ושמירה על טובתו.

ישנן כמה רמות וחלופות לאפוטרופסות, קיימת מלאה וחלקית, כניסה מלאה “לנעליו” של אדם או מינוי רשמי של אדם אשר ישמש כמלווה ותומך בקבלת החלטות אך לא יקבלן במקומו.

המשרד מלווה את התחום הרגיש הזה ברגישות ומסירות רבה ועוסק בייצוג במספר רמות: ייצוג בבקשה למינוי אפוטרופוס על הגוף ו/או על הרכוש של אדם שאינו מסוגל לדאוג לעצמו ונזקק לעזרת הזולת בקבלת החלטות לרבות החלטות הנוגעות לגופו ו/או לרכושו. בנוסף, המשרד מייצג בני משפחה המתנגדים להכרזה על אדם כחסוי בהליך התנגדות בבקשה למנות אפוטרופוס לחסוי.

אדם הנמצא בתפקוד מלא יכול להיערך מבעוד מועד למצב עתידי שבו לא יוכל לקבל החלטות, זאת באמצעות מתן ייפוי כוח מתמשך לאדם קרוב שהוא סומך ובוטח בו ומהווה איש אמונו שיפעל לטובתו בכל רגע נתון
אמנם מחוקק מניח שאחד מבני המשפחה יקבל את ייפוי הכח המתמשך, אך אין הכרח וניתן למנות אדם למיופה כח גם אם אינו קרוב משפחה. החוק מעניק מספר מגבלות על קבלת תפקיד מיופה הכח, לא ניתן להעניקו לאנשים שלממנה יש קשר טיפולי עמם, תלות אישית, כלכלית או מקצועית למעט קרובי משפחה.

עוד קובע החוק כי אדם אחד אינו יכול לקבל מינוי ליותר משלושה מיופיי כוח במידה ואין בינו לבין הממנה כל קשר אישי. כך נסתם הגולל על האפשרות של “עבודה כמיופה כח” כפי שקיים בתחום האפוטרופסות.
משרד המשפטים מינה מספר מוגבל של עו”ד ועו”ד עידית אגוזי לוי בתוכם. היא עברה הכשרה ייחודית המסמיכה אותה לטפל בהליך עריכת ייפוי כח מתמשך, להנחות את התהליך, לכתוב אותו ולהפקיד למשמורת אצל האפוטרופוס הכללי.

עו”ד עידית אגוזי – לוי מתרגשת להיות חלק משינוי תפיסתי ואנושי המעניק לאדם כל עוד הוא כשיר את האפשרות להחליט על גופו ורכושו ולקבוע בייפוי הכח העתידי הנחיות מקדימות ורצונות שיש לכבדם.

“מניסיוני בשדה הקרב למדתי, שלתוכניות אין ערך, אך לתכנון אין תחליף”
~ דווייט אייזנהאואר
אפוטרופסות יפוי כח מתמשך עידית אגוזי לוי
אפוטרופסות ויפוי כח מתמשך

צרו קשר